כלים שיתנו לכם יתרון משמעותי בקידום האתר

עד היום נהוג להגיד שתוכן הוא המלך, אבל כאשר מיליוני עמודים נוצרים כל יוםתוכן טקסטואלי הולך ומאבד מחשיבותו. לעומת זאת סוגים אחרים של תכנים צוברים חשיבות, ומאפשרים לכם לקבל יתרון משמעותי מאוד מול המתחרים.

 

ב-20 השנים האחרונות תוכן טקסטואלי כבר נסחט עד דק, פשוט כי כולם כבר עושים תוכן. דבר דומה קורה גם בנושא קישורים, למרות שהם עדיין חשובים מאוד לכל קמפיין של קידום אורגני.

ברגע ששיטת עבודה מסוימת הופכת לנחלת הכלל, היא מאבדת מכוחה ומחשיבותה. לכן חשוב תמיד להישאר בחזית השינויים, ולעדכן את עצמכם ואת האתרים שלכם בהתאם.

תוכן זה לא רק טקסט. תוכן יכול להיות כל דבר שנותן ערך למשתמש – החל מטקסט, תמונה או וידאו וכלה בסוגים נוספים שעליהם נדבר בהמשך. מה שחשוב הוא להביא לאתר שלכם סוגי תוכן חדשים ורלוונטיים, שיכולים לתת לכם בידול ויתרון מול מאות ואלפי מתחרים, שרובם ככולם עושים את אותו הדבר.

כלים שכאלה משפרים הן את חוויית השימוש, והן את ביצועי ה-SEO של האתר – כגון טראפיק, המרות ועוד. עמית אדלר מציע כמה אפשרויות שכדאי לקחת בחשבון.

מחשבונים

מחשבון בתחום העיסוק שלכם, יכול להיות בדיוק סוג התוכן שיבדל אתכם מהמתחרים (במיוחד בשוק הישראלי). כמובן שזה לא תמיד מתאים לכל תחום, ויש לבדוק מראש האם מחשבון הוא בכלל משהו שכדאי לפתח באתר שלכם. לדוגמה: מחשבוני הריון, מחשבוני משכנתא או פנסיה, מחשבוני מידות לבגדים ונעליים וכן הלאה.

איך עושים את זה? אפשר להיעזר באנשי תכנות ופיתוח, או לקחת קודים מוכנים מראש באתרים כגון Code Canyon ואחרים. כל קוד עולה כמה דולרים בלבד, ולאחר הרכישה הוא שלכם לשימוש חופשי. בצעו את השינויים הדרושים, צרו את הכלי שלכם בעמוד ייעודי באתר וקדמו אותו ככל האפשר.

כלים אינטראקטיביים

חברת Hub Spot היא ענקית תוכנה אמריקאית בשווי מיליארד דולר. החברה מציעה כמות מכובדת של כלים בתחומי השיווק, המכירות והניהול – חלקם ניתנים גם בחינם. מה יוצא לה מזה? שאלה טובה.

אחד מהכלים המוכרים ביותר של החברה הוא ה-CRM החינמי שלה לניהול קשרי לקוחות. אם נבדוק אילו עמודים באתר האב ספוט מקבלים הכי הרבה כניסות, נמצא את עמוד ה-CRM החינמי בשלושת המקומות הראשונים.

ככה זה כשמספקים בחינם כלי מבוקש – מקבלים מגנט אוטומטי לטראפיק וקישורים, שמשפר מיקומים בגוגל, המרות ועוד. אבל מה יעשו עסקים קטנים ובינוניים שאין להם אפשרות לבנות מערכת מורכבת, ועוד לתת אותה בחינם? גם לזה יש פתרונות.

יש לכם חנות בגדים או כל אתר אחר שמוכר מוצרים? הפכו כל תמונת מוצר רגילה לתלת ממדית. אפשר לעשות זאת בקלות עם Volumax, שעולה כמה עשרות דולרים בלבד.

 

בעלי פיצרייה? צרו אפשרות ויזואלית לבחור מגשי פיצה עם מחיר משתנה לפי גודל תבנית, מספר תוספות ועוד.

איך עושים את זה? בדיוק כמו שהוסבר קודם: או באמצעות מפתח או ברכישת קודים מוכנים מראש. הכול זמין בקצות האצבעות, ובדרך כלל גם במחירים שפויים.

אופציה קלה וחינמית – להכין תמונות מונפשות בפורמט GIF, עם כלים חינמיים שאפשר למצוא בגוגל. כמובן שגם סרטונים זה אחלה.

אוטומציית תוכן

תחום האוטומציה רלוונטי לכל כך הרבה נושאים, עד שקשה לדמיין את מלוא הפוטנציאל שלו. כיום האוטומציה קיימת גם בתחום יצירת התוכן, לסוגיו השונים – כתיבת טקסט אוטומטית באמצעות בינה מלאכותית (לדוגמה jasper.ai), הקראת טקסטים (play.ht גם בעברית), יצירה אוטומטית של סרטונים מתוך אלמנטים בסיסיים כגון טקסט ותמונה (synthesia.io)… וכן הלאה.

גם אם זה נשמע פשטני, רוב הסיכויים שרוב המתחרים שלכם עדיין לא משתמשים בסוגים כאלה של תוכן. אם תבדלו את עצמכם ואת חוויית השימוש באתר אפילו על ידי כלי אחד בלבד, תוכלו לחולל נפלאות בביצועי ה-SEO בהמשך.

לדוגמה, הקראת טקסטים אוטומטית מעולה לצורכי נגישות, משפרת חוויית שימוש באופן כללי ותורמת רבות גם לקידום האורגני. עובדה שרוב אתרי החדשות הגדולים, כגון ynet או מעריב, עושים זאת כבר זמן מה. כלים כאלה עולים כמה עשרות דולרים לחודש – הוצאה שפויה לחלוטין גם לעסקים קטנים, עם החזר השקעה מכובד של גידול בטראפיק ובהמרות.

ראוי לציין שכדאי להיזהר ספציפית עם יצירת טקסט אוטומטי ב-AI. גוגל עלול לעלות על הטריק מתישהו בעתיד.

רגע לפני סיום

כגודל תקציב הפרסום, הדמיון וההשקעה – כן גודל האפשרויות העומדות בפניכם.

לדוגמה, אתר בתחום הגיל השלישי הכין שאלון אינטראקטיבי, שמאפשר למשתמשים לבחור באיזו מסגרת לשלב את הוריהם הזקוקים להשגחה. לבעלי תקציבים קטנים ומוגבלים, גם Google Forms החינמי יתאים למשימה.

אל תנוחו על זרי הדפנה. חפשו תמיד זווית חדשה להציג את העסק, את המוצר או השירות שלכם.

בהצלחה!

פסוט אורח של עמית אדלר עובד בתחום האינטרנט מ-1999. בשנת 2008 התחיל לעסוק גם בקידום אתרים.

קידום ממומן בגוגל

אם אתר שלכם לא בגוגל אתם לא קיימים! מזניק את האתר שלכם לראש תוצאות. תוצאות מידיות מהתחלת הקמפיין

קידום אתרים בגוגל

רוצים להגדיל חשיפה בגוגל קידום אורגני השיגו לקוחות האיכותיים שבאמת מחכים לכם בחיפוש האורגני

קידום אתרים מקצועי

אי אפשר היום לקדם עסק בלי מקדם אתרים מקצועי. אני מציע שירותי קידום אתרים מקצועי אחד על אחד, טיפול אישי לכל לקוח.

בניית אתרים

איפה שהכל מתחיל. בניית אתר וורדפרס מקצועי. אתר מעוצב וייחודי עבורך, מובדל מהתחרים שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *