עד כמה משמעותיים הקישורים לקידום אתר?

כשסרגיי ברין ולארי פייג’ התעניינו ברעיון של מנוע חיפוש יעיל באינטרנט, כשעוד היו סטודנטים באוניברסיטת סטנפורד, הם התמקדו בקונספט של קישורים. פייג’ עסק בעיקרון לפיו מספר הציטוטים של מחקר מסוים מעיד על עוצמתו ועל חשיבותו. בהתאם האמינו השניים שאם אל דף מסוים באינטרנט מובילים לינקים רבים, זוהי אינדיקציה טובה לאיכות שלו ולכן כדאי להציג אותו במקום גבוה בתוצאות החיפושים הרלוונטיים – וכך בעצם נולדה גוגל.

עם השנים התפישה המקורית השתנתה, ובמידה לא מבוטלת. בהתאם כדאי לבחון האם עדיין יצירת פרופיל קישורים משמעותית עבור קידום אתרים וכמובן איך לעשות זאת בהתאם לכללים העדכניים.

השינויים לאורך השנים בתפקיד הקישורים

הרעיון לפיו הפניה לאתר שקולה להצבעת אמון באותו אתר ומעידה על האיכות שלו היה רעיון מוצלח ומעניין, והוא עדיין כזה – אבל מבחן המציאות חייב התאמות משמעותיות. הסיבה לכך הייתה הקמת אינספור אתרים בלי תוכן של ממש אלא כאלה ששימשו אך ורק להוצאת לינקים. בעלי אתרים ומקדמי אתרים שילמו כסף עבור אותם קישורים על-מנת לקבל עוד נקודות זכות מהאלגוריתם של גוגל, וכך בחיפושים רבים לא הוצגו לגולשים אתרים שבאמת מספקים ערך מוסף גבוה אלא כאלה שקנו יותר לינקים.

גוגל, כדי להישאר רלוונטית, יצאה למאבק נחרץ בתופעה. השיא נרשם ב-2012 עם עדכון פינגווין, שאפשר לאלגוריתם לזהות קישורי ספאם – וכמובן לא להעניק עבורם נקודות זכות (אלא להעניש, ולפעמים בחומרה רבה, את האתרים שאליהם הם הפנו).

במקביל נרשמה עלייה בחשיבותם של גורמים אחרים – תוכן ברמה גבוהה מאוד, חוויית משתמש מיטבית, ידידותיות למובייל ועוד. מידת ההשפעה של הקישורים פחתה, וישנן גם הערכות שהיא תמשיך לרדת בעתיד, אבל גם כך חשוב להבין שלינקים איכותיים הם נכסים יקרי ערך לכל אתר וחבל לוותר עליהם כשמבצעים קידום אתרים בגוגל.

אילו קישורים מוגדרים ע”י גוגל כאיכותיים?

גוגל בוחנת 3 פרמטרים כדי להעריך את איכות הקישור: סמכותיות, אמינות וטבעיות.

הסמכותיות היא זו של האתר המפנה. ככל שמדובר באתר איכותי יותר, רציני ומוערך, כזה שמגיעה אליו תנועה אורגנית רבה, כך קישורים ממנו הם בעלי ערך גבוה יותר. בפרט מומלצים פורטלי תוכן גדולים, בלוגים נצפים מאוד ואתרים של מוסדות ציבוריים או ארגונים מוערכים.

האמינות מתייחסת לקישור עצמו, וליתר דיוק לזיקה שבין האתר המפנה לאתר שאליו מוביל הלינק. כשאין חיבור אמיתי מבחינת תחומי העיסוק של שני האתרים, גוגל עלולה לחשוד באותנטיות של הקישור – כך שהוא לא יוביל להעלאת הדירוג של האתר המקודם. בניית פרופיל קישורים חייבת להתבסס על אתרים שמשיקים לתחום הפעילות של האתר המקודם, וגם התוכן שבתוכו מושתל הקישור חייב להיות רלוונטי גם לאתר שבו הוא מופיע וגם לאתר שאליו הוא מפנה.

מרכיב נוסף שגוגל בוחנת הוא העוגן, כלומר הטקסט שעליו מופיע הקישור. ההמלצה היא להשתמש בעוגנים טבעיים, כלומר משפט או ביטוי שמהווים חלק טבעי בזרימה של הטקסט הכללי.

איך לבחון קישורים נכנסים?

קידום אתרים בגוגל הוא מקצוע לכל דבר, ואנשי המקצוע המיומנים נעזרים במגוון רחב של כלים כדי לבחון את התועלת האמיתית שמספק כל לינק.

בדרך זו, יועץ קידום אתרים מיומן יכול להבטיח, וגם לקיים, יצירת פרופיל קישורים איכותי ואפקטיבי וכמובן כזה שעומד בדרישות העדכניות של גוגל (כמו גם שאר החברות שמפעילות מנועי חיפוש). בין הכלים שכדאי במיוחד להשתמש בהם בולטים Ahrefs ו-Majestic SEO, וגם לגוגל יש כלים רלוונטיים. באמצעות הכלים הנ”ל ניתן לחשב את ציון האיכות של האתר המפנה, את נפח התנועה האורגנית אליו, את כמות הקישורים אל האתר המקודם, את האיכות שלהם ועוד פרמטרים חשובים רבים אחרים.

בואו נשב לקפה ללא התחייבות ונראה איך אפשר לקדם את העסק שלכם

קידום ממומן בגוגל

אם האתר שלכם לא מופיע בגוגל סימן שאתם לא קיימים! נזניק את האתר שלכם לראש רשימת התוצאות. תוצאות מידיות כבר מתחילת הקמפיין!

קידום אתרים בגוגל

רוצים להגדיל את החשיפה דרך קידום אורגני בגוגל? השיגו את הלקוחות שבאמת מחפשים אתכם בחיפוש האורגני.

קידום אתרים מקצועי

אי אפשר היום לקדם עסק בלי מקדם אתרים מקצועי. אני מציע שירותי קידום אתרים מקצועי אחד על אחד, טיפול אישי לכל לקוח.

בניית אתרים

כאן הכל מתחיל - בניית אתר וורדפרס מקצועי. אתר מעוצב וייחודי עבורך, שיבליט אותך מהמתחרים שלך.

קידום אתרים בירושלים עם יהושע רץ

יהושע רץ, מקדם אתרים מומחה בשיווק באינטרנט, חברת קידום אתרים. בעל ניסיון של שנים רבות. נשוי עם שלושה ילדים. עלה מהונגריה ומתגורר בירושלים.